Partint de que tota l’acció educativa i
terapèutica envers aquests nens i nenes passa, necessàriament, per una
comprensió de les seves dificultats, pel disseny dels suports necessaris en
l’entorn d’aquestes persones, pel treball en equip des d’una òptica
pluridisciplinar i per l’orientació, suport i seguiment de l’entorn familiar.
La
intervenció tindrà dues vessants:
Des de el
CDIAP, es demana la meva col·laboració en la preparació de les jornades amb
professionals de les escoles bressol de la zona, segurament es farà el proper mes de maig.
1.
Col·laborar i participar en l’elaboració del projecte del
Dispositiu d’atenció de nens i nenes amb autisme i psicosi que està realitzant
la comissió. Això implica assistir a les reunions de la comissió i la
preparació del material a treballar, relacionat amb la intervenció
psicopedagògica dins de l’escola bressol amb aquests infants:
1.
Cercar la informació necessària per a definir quina és la concepció
de l’autisme de la qual es parteix: en què consisteix, quins són els aspectes a
observar, com s’ha d’actuar en el cas de sospita, etc.
2.
Col·laborar en la preparació del material de suport per a
realitzar la trobada. Fer un recull de propostes educatives en les que quedin
contemplades les particularitats subjectives dels nens i les seves famílies i
com aquestes es poden articular amb la tasca terapèutica.
3.
Reunions prèvies amb l’equip educatiu de l’escola bressol per a
plantejar el projecte del Dispositiu i la manera de portar-lo a terme, on
puguin expressar el seu parer, els seus dubtes, les seves necessitats, etc. De
manera que les jornades puguin ser profitoses per la seva tasca diària.
4.
Participació activa en les Jornades, les quals es preveuen de dues
sessions.
Data:
març/maig
Hores: 25
2.
Seguiment d’un cas atès en el CDIAP i que assisteixi a l’escola
bressol
FASE 1 : Analitzar
del context: escolar, social, familiar i individual DATA: març 2013 HORES:
10
|
Objectius:
Destinataris:
nen/nena, escola, família
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
FASE 2 : Anàlisi del
cas
DATA: abril HORES:15
|
Objectius:
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
2. Observar les
dinàmiques que s’estableixen en les sessions de treball.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
FASE : 3 Primers acords i elaboració del pla
d’intervenció
DATA: maig HORES: 25
|
Objectius:
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
|
Si t'he de ser sincera, ni jo mateixa ho sé en aquests moments. Si tot va bé i donen el vist i plau a l'escola bressol on vaig amb el meu tutor, podré fer el seguiment del cas que vaig veure el semestre passat. La idea és que pugui estar un dies dins de l'aula i pugui fer una tasca d'assessorament amb l'educadora i la directora del centre.
ResponEliminaEn el cas del nen, et tocarà portar a terme el paper important de vetllar perquè hi hagi una bona coordinació entre l’observació de l’evolució de l’infant, l’adequació dels entorns educatius, els suports, així com de les estratègies d’intervenció. Per a que aquesta situació es porti a terme correctament hauràs d’establir una constant relació i coordinació entre professionals del centre ordinari (escola bressol) i del centre específic (CDIAP).
ResponElimina