CDIAP de Mollet del Vallès




Aquest és el centre on realitzo el pràcticum de psicopedagogia, el Centre de desenvolupament i atenció precoç de Mollet del Vallès.  
A continuació us faré una petita descripció del centre: 

Tipus de centre i dependència
El CDIAP (Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç), es un dels serveis municipals gestionats per l’IMSD (Institut Municipal de Serveis als Discapacitats).  Forma part, també, de la Xarxa de Centres d’Atenció Precoç del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya.
L’IMSD és un organisme autònom de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, que s’encarrega de la gestió de diferents serveis:
  • CDIAP
  • Escola Municipal d’Educació Especial Can Vila
  • Centre Ocupacional El Bosc
  • Centre Especial de Treball Taller Alborada
Finalitat del CDIAP
És un servei dirigit a la població infantil de 0 a 6 anys, a la seva família i al seu entorn, que presentin algun trastorn en el seu desenvolupament o risc de patir-ne ja sigui per causa orgànica, psicològica o social.
El CDIAP de Mollet es defineix com un equip multidisciplinar, que parteix d’un abordatge interdisciplinar que pretén aconseguir la concertació de les mirades i del pensament de tots els professionals per tal d’aconseguir un coneixement del subjecte atès i de la seva circumstancia que transcendeixi el que cadascun dels professionals podria aconseguir únicament des del seu propi camp d’experiència professional.  Dins de l'equip podem trobar professionals de diferents àmbits com:
·         1 Neuropediatra
·         6 Psicòlegs
·         2 Fisioterapeutes i psicomotricistes
·         2 Logopedes
·         1 Treballadora Social
·         1 Administrativa
·         1 Conserge
Dos cops al mes es realitzen sessions de supervisió amb professionals externs, per tal d’aprofundir en alguns dels casos.
D’altra banda, en la concepció dels objectius del CDIAP, es parteix de la necessitat bàsica d’integrar en l’equip les funcions: de promoció de la salut i prevenció, de diagnòstic, de tractament, de seguiment, de coordinació amb els professionals de tots els altres dispositius del territori, d’ investigació i de docència, per tal de poder oferir, amb les màximes garanties i d’una manera continuada, un estàndard de qualitat d’atenció d’alt nivell.
Com es pot veure a l’organigrama del centre no existeix la figura del psicopedagog, com a professional del equip, però la majoria dels integrants de l’equip realitzen entre les seves tasques, les funcions d’orientar, assessorar, planificar, fer el seguiment, etc. Als diferents professionals implicats en cada cas en l’atenció dels nenes i nenes atesos al servei.
Marc teòric
Els diferents professionals del CDIAP, amb formació diversa, es serveixen del model  psicoanalític, des de la visió lacaniana, aplicada als nens, com a marc de referència per a donar significació a les diferents manifestacions patològiques o simptomàtiques, que es presenten en els nens i les seves famílies, i per a orientar l’activitat terapèutica.
Activitat professional
Existeixen diferents vies per les quals arriba una demanda al Servei:
·         CAP o ABS Pediatres o Infermeres
·         Escola.
·         EAP
·         Serveis Socials
·         Família
·         Altres
Pel que fa al circuit d’atenció als infants i a les seves famílies, el CDIAP s’organitza de la manera següent:
  • Entrevista d’acollida
  • Procés diagnòstic
  • Devolució
  • Intervenció

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada