Aquest és el centre on
realitzo el pràcticum de psicopedagogia, el Centre de desenvolupament i atenció
precoç de Mollet del Vallès.
A
continuació us faré una petita descripció del centre:
Tipus
de centre i dependència
El CDIAP (Centre de desenvolupament
infantil i atenció precoç), es un dels serveis municipals gestionats per l’IMSD
(Institut Municipal de Serveis als Discapacitats). Forma part, també, de la Xarxa de Centres
d’Atenció Precoç del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de
Catalunya.
L’IMSD és un organisme autònom de
l’Ajuntament de Mollet del Vallès, que s’encarrega de la gestió de diferents
serveis:
- CDIAP
- Escola
Municipal d’Educació Especial Can Vila
- Centre
Ocupacional El Bosc
- Centre
Especial de Treball Taller Alborada
Finalitat del CDIAP
És
un servei dirigit a la població infantil de 0 a 6 anys, a la seva família i al
seu entorn, que presentin algun trastorn en el seu desenvolupament o risc de
patir-ne ja sigui per causa orgànica, psicològica o social.
El
CDIAP de Mollet es defineix com un equip multidisciplinar, que parteix d’un abordatge
interdisciplinar que pretén aconseguir la concertació de les mirades i del
pensament de tots els professionals per tal d’aconseguir un coneixement del
subjecte atès i de la seva circumstancia que transcendeixi el que cadascun dels
professionals podria aconseguir únicament des del seu propi camp d’experiència
professional. Dins de l'equip podem
trobar professionals de diferents àmbits com:
·
1
Neuropediatra
·
6
Psicòlegs
·
2
Fisioterapeutes i psicomotricistes
·
2
Logopedes
·
1
Treballadora Social
·
1
Administrativa
·
1
Conserge
Dos cops al mes es realitzen
sessions de supervisió amb professionals externs, per tal d’aprofundir en alguns
dels casos.
D’altra banda, en la concepció dels
objectius del CDIAP, es parteix de la necessitat bàsica d’integrar en l’equip
les funcions: de promoció de la salut i prevenció, de diagnòstic, de
tractament, de seguiment, de coordinació amb els professionals de tots els
altres dispositius del territori, d’ investigació i de docència, per tal de
poder oferir, amb les màximes garanties i d’una manera continuada, un estàndard
de qualitat d’atenció d’alt nivell.
Com es pot veure a l’organigrama del
centre no existeix la figura del psicopedagog, com a professional del equip,
però la majoria dels integrants de l’equip realitzen entre les seves tasques,
les funcions d’orientar, assessorar, planificar, fer el seguiment, etc. Als
diferents professionals implicats en cada cas en l’atenció dels nenes i nenes
atesos al servei.
Marc
teòric
Els diferents professionals del
CDIAP, amb formació diversa, es serveixen del model psicoanalític, des de la visió lacaniana,
aplicada als nens, com a marc de referència per a donar significació a les
diferents manifestacions patològiques o simptomàtiques, que es presenten en els
nens i les seves famílies, i per a orientar l’activitat terapèutica.
Activitat
professional
Existeixen diferents vies per les
quals arriba una demanda al Servei:
·
CAP
o ABS Pediatres o Infermeres
·
Escola.
·
EAP
·
Serveis
Socials
·
Família
·
Altres
Pel que fa al circuit d’atenció als
infants i a les seves famílies, el CDIAP s’organitza de la manera següent:
- Entrevista
d’acollida
- Procés
diagnòstic
- Devolució
- Intervenció
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada